maandag 17 januari 2011

Pieterpad met natte voeten

Zo nu en dan loop ik met drie vriendinnen het "Pieterpad", dat van Pieterburen (Gr.) naar de St. Pietersberg bij Maastricht loopt.
Dit weekend hadden we op de planning staan om het gedeelte tussen Roermond en Sittard te lopen, zo'n drie uur rijden vanuit het noorden en onbekend terrein voor ons.
We kwamen al gauw waarschuwingsborden voor "hoog water" tegen...
Maar ja, eigenwijs, tóch even kijken of we erlangs konden. 
Niet dus... en dan moet je een alternatieve route zoeken, dat viel niet mee.
Ook langs dit bankje en prullenbak met Pieterpadsticker loopt het Pieterpad in drogere tijden! Je kunt het je haast niet voorstellen.
Het was in ieder geval een indrukwekkend gezicht al dat snel stromende water! En onze wandelschoenen drogen wel weer. Het is erger als je huis deels onder water staat...

Groetjes, Jolanda

12 opmerkingen:

Huys 50 zei

Hoi Jolanda,

Nee hé......
Helemaal vanuit Friesalnd naar Limburg om te wandelen ??? neeee..
Hier kun je ook leuk wandelen en nog droog ook haha..dan even een ander stukje Pieterpad.
Ik moet je eerlijk bekennen,Pieterpad?? nog nooit van gehoord:-( oohhhh..

lieve groetjes
Dicky Marie

hokje zei

Spannende onderneming! Sportief trouwens... Levert mooie foto's op, maar inderdaad voor de mensen met water in huis; je moet er niet aan denken.

Fijne avond,
Miranda

Theemuts Rommelhoekje. zei

Haha je zou toch denken dat er hier in friesland ook mooie wandelpadden zijn ....
maar jullie hebben het leuk gehad zo te zien !

gezellige avond ,groetjes Romkje.

Anoniem zei

PPfff dan hadden jullie een flinke rit achter de rug en dan hoogwater.
Hadden jullie de lieslaarzen niet mee haha.
Volgende keer beter moet je maar denken,jullie hebben in ieder geval Limbrug met hoog water gezien dat is ook al een hele belevenis.

Groetjes carolien.

Stina zei

Als je dat water in huis krijgt nou dan valt dat beslist niet mee, maar jullie hebben wel genoten!!

fijne blogweek groet stina

Yn'e Steeg zei

Och is weer eens wat anders he? hihi
Volgende keer beter (weer)

Jantsje

Bizzy @ home zei

Wat leuk, het pieterpad lopen. En zo hoog het water daar. Zag het ook al bij Patricia.
Wij waren in Appelscha. Stoplicht rechtdoor, dan rechts naar oude willem en dan de tweede ingang het bos in. Het was er heerlijk rustig...
Groetjes, Renny

Het lieve leven... zei

Het lijkt mij heerlijk om dit te lopen! Ik hou erg van wandelen. Wel een belevenis hoor...zo met hoog water. Een stuk minder makkelijk lopen, dat wel ;)
O ja...die kopjes op mijn blog...volgens mij heb ik die ooit van jou gekocht! Ineens schoot het mij te binnen toen ik jouw reactie zag...grappig hé!! Groetjes, Petra

THE BLACK BARN zei

DAT WAS PAS MET TERECHT MET NATTE SCHOENEN THUIS KOMEN!!

LIEVE GROET,
MIRANDA

gerrie zei

hoi jolanda,leuk dat je een kijkje bij mij hebt genomen.
ik vind jou blog ook erg leuk.
groetjes gerrie.

Door Jolanda zei

Jammer van jullie stoere pieterpad wandeltocht, maar wat indrukwekkend al dat water.
Hier alleen een hoge overijsselse Vecht en Regge, de natuur doet wat ie wilz...daar hebben we nou net geen invloed op:)

Fijne week nog, Jolanda

La Maison zei

Leuk het pieterpad lopen. De volgende stap is naar Santiago de Compostella?
Een vriendin van mij deed dat en voor haar was het iets om nooit te vergeten.
Leuk dat je me bent gaan volgen. Ik sta er ook op bij jou.

Groeten
Hermine